Contentmarketing is een breed begrip, dus we hebben dit opgedeeld in kleine stukjes. In dit artikel richten we ons volledig op de advertising in 2020, want dit jaar verandert er behoorlijk wat. Wat zijn zaken waar je écht aandacht aan moet besteden?

  • Location based advertising;
  • Conversion Rate Optimization;
  • Meer data gebruiken;
  • Next level social advertising;
  • Kies je doelgroep nauwkeurig.

#1 Meer data gebruiken

Je zult er wellicht van overtuigd zijn, dat alle data al wordt gebruikt bij het maken van advertenties, maar niets is minder waar. De standaard tools zijn leuk, maar niet allesomvattend. De toekomst bestaat uit automatiseren en analyseren tot we erbij neer vallen, dus dit jaar zien we deze analyses al terug. We zullen hier binnenkort een e-book over presenteren, maar heb je in tussentijd vragen? Stel je vragen gerust!

#2 Location based advertising in 2020

Deze vorm van adverteren is volledig gebaseerd op het gebruik van mobiele devices, want deze worden in toenemende mate gebruikt. Loop je bijvoorbeeld in een winkelstraat waar een sportwinkel zit en krijg je ‘toevallig’ een Ad van Adidas, dan wordt je keuze hierdoor absoluut beïnvloed. Je kunt Bluetooth Marketing ook direct meepakken, want ben je daar al mee bezig?

#3 Conversion Rate Optimization

Je hebt een bepaald aantal bezoekers en slechts een percentage daarvan gaat over tot kopen, inschrijven of downloaden. Hoe kun je het aantal conversies onder deze groep verhogen? De focus ligt dit jaar dus niet persé op meer traffic, maar op een hoger conversiepercentage onder deze doelgroep. Optimaliseer je landingspagina’s, maar kijk verder dan SEO en CTA-buttons. Gebruik je de juiste woorden? Is de customer journey wel optimaal? Waar klikken je bezoekers op de pagina?

#4 Next level social advertising

Adverteren op social media is inmiddels behoorlijk bekend onder bedrijven, maar toch beperken ze zich vaak tot Facebook of Instagram. Waarom niet het volledig landschap benutten en ook overgaan tot andere platformen? Denk eens advertising in 2020 op Pinterest, maar ook LinkedIn en TikTok! WhatsApp adverteren zit ook in de koker, dus lees je goed of besteed je advertentiebeheer uit aan professionals!

#5 Kies je doelgroep nauwkeurig

Je doelgroep targetten is altijd al essentieel geweest, maar door de huidige ontwikkelingen kun je hier nog veel meer uithalen. De juiste term voor deze ontwikkeling is ‘gecombineerde doelgroepen’, waardoor je meer resultaat kunt behalen met hetzelfde advertentiebudget. Christi Olson (Head of Evangelism for Search and Advertising at Microsoft) weet dit goed samen te vatten:

it’s not audiences or keywords, it’s audience targeting layered on top of keywords.

Natuurlijk zijn er nog veel meer ontwikkelingen, maar deze wilden we je alvast meegeven. Heb je vragen of kun je hulp gebruiken? Neem direct contact op met ons Ads-team via de contactpagina of stel je vraag via WhatsApp: +31 (0)6 55 13 37 33

Laat een reactie achter