Stel je voor: je werkt aan een project waarvoor je heel veel data moet analyseren. En iedere keer zit je te klooien in Excel, dat moet toch handiger kunnen? Je googelt en vindt een bedrijf dat je ergens vaag kent en dat jouw probleem binnen no-time kan oplossen. Bingo. Daar heeft een B2B copywriter goed werk geleverd.
In 10 seconden
Als B2B copywriter schrijven zetten wij op papier wat jouw doelgroep wil lezen. In minder dan 10 seconden heeft een bezoeker al bepaald of hij doorleest of dat ie z’n heil zoekt bij je concurrent. Dus is het mega belangrijk dat die klant leest wat hij zoekt én ook nog eens in de woorden die hem aanspreken.
Je klant overtuigen
Is ‘wij van wc-eend adviseren wc-eend’ nog steeds de strekking van jouw homepage? Dan mag je echt aan de bak. Want jouw klanten willen lezen welk probleem je product of dienst voor ze oplost en welke voordelen jouw aanbod voor hun heeft. En niet wie je bent en waar je kantoor zit. Who cares? Zolang jij hun probleem oplost, bewijs levert dat je dit kunt én een aantrekkelijk aanbod hebt, is dat winkelmandje snel gevuld.
Medewerkers én C-level
B2B copywriting overtuigt, prikkelt en leest lekker weg, voor medewerkers van je klant, maar ook voor de besluitvormers. En het is de kunst om daartussen te balanceren in je content. Want de mensen op de werkvloer willen vooral iets dat hun werk eenvoudiger en leuker maakt, terwijl C-level verder kijkt dan dat. Zij lezen het liefst over uitdagingen, trends en cijfers die hun business beïnvloeden. (lees hieronder verder!)
Dat doet onze B2B copywriter
Of je nu een product of dienst verkoopt: geef het aandacht en het groeit. Maar aandacht geven gaat verder dan vertellen hoe goed je bent. Aandacht zit ‘m in het neerzetten van een sterke, aansprekende basis én het consistent bijhouden van details, trends en je concurrenten. Niemand beland vanzelf in de Google top. Wil jij on top zijn, dan betekent dit hard werken. Maar hard work pays off, ook voor copywriting!
B2B trends 2024
Account-Based Marketing (ABM)
ABM blijft een belangrijke strategie in B2B-marketing. Het gaat over het opbouwen van gepersonaliseerde marketingcampagnes die inzetten op specifieke accounts of klantsegmenten, wat leidt tot meer gerichte en effectieve marketinginspanningen.
Geïntegreerde AI en Automatisering
De integratie van kunstmatige intelligentie en automatisering in marketingtools is cruciaal. Deze technologieën stellen bedrijven in staat om marketingprocessen te stroomlijnen, gepersonaliseerde klantervaringen te bieden en efficiënter te werken in zowel leadgeneratie als klantsegmentatie.
Thought Leadership
Het ontwikkelen van hoogwaardige, informatieve content die de expertise van een bedrijf benadrukt, is essentieel voor het opbouwen van vertrouwen en autoriteit in de industrie. Bedrijven die zich positioneren als thought leaders trekken meer betrokkenheid en vertrouwen van potentiële klanten aan.
Let’s connect
Wij hebben 1001 ideeën om je business duurzaam te laten groeien, maar beginnen bij de basis. Blogs, landingspagina’s en productomschrijvingen: bij Gabriëlla Media rammelen de toetsenborden van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat. Onze ervaring, creativiteit en positieve mindset brengt jouw business onder de aandacht van jouw doelgroep.