Zonder blog op je website word je nooit de beste. Dit is waarom!

Je hebt een geweldig bedrijf. Dat doorleef jij, je team werkt zich uit de naad én je website laat zien dat je daar echt niet op hebt bezuinigd. En toch voelt het alsof je staat te roepen in de woestijn. Niemand hoort je en niemand komt naar je website, laat staan dat je website je ook nog wat brengt. Zoals klanten die vragen aan je stellen, je waardevolle (en ook nog eens gratis) e-book downloaden of hun winkelkarretje ook echt afrekenen. What’s going on?! Heb je al een goede blog op je website?

Wat is een goede blog?

En dan hebben we het wel over GOED goed, niet een verzameling zinnen die je nonchalant de wereld in hebt gestuurd. Het mag, tuurlijk, maar win je er ook iets mee? Als in: vriend Google die jouw website beter indexeert omdat ie vindt dat jij echt wat te vertellen hebt over je blogonderwerp? Twijfel je daaraan? Laat ons dan eens met je meekijken of die twijfels terecht zijn en hoe jij je business wel in het vriendschapsboekje van Google mag profileren.

Google EAT

Google speelt op heel veel punten hard to get. Logisch, want als jouw enige taak is om mensen de allerbeste informatie voor te schotelen, dan ben je wel heel kritisch in je selectieproces. Nu weten we lang niet alles van dit proces, maar sommige dingen zijn wel scherp. Deze gigantische computer heeft wel een paar favoriete ingrediënten voor z’n favoriete gerecht, En door deze ingrediënten juist te doseren, kom je steeds meer in de buurt van Google EAT, nee geen woordgrap lees hier waar EAT voor staat. En bovendien wordt dat vriendschapsverzoekje steeds reëler.

Waarom een blog op je website

Waarom dan een blog? Een blog is een prachtig medium om heel veel kennis, zoekwoorden en andere waardevolle informatie toe te voegen aan je website, zonder dat je klanten de weg kwijt raken. Bewaar je pagina’s voor je corebusiness zoals diensten, producten en een over ons pagina en giet de rest in je blog. Daarmee voeg je volume én kwaliteit aan je website toe, om in de EAT-termen te blijven, die zorgt dat jij van snackbar naar vijfsterren-restaurant gaat.

SEO-blog

Werken aan je vindbaarheid is #1 prioriteit voor ieder bedrijf. Want alleen zo gaan meer mensen dan jijzelf jouw geweldige business zien, voelen en doorverkopen aan hun kring. Wat jij daarvoor nodig hebt, is meer content op je website. Met een blogabonnement vergroot jij jouw online zichtbaarheid. Door regelmatig SEO-blogs te posten over je vak, de trends, je producten, de seizoenen, uitdagingen, klantervaringen, en noem maar op laat jij zien dat je jouw bezoekers echt iets te bieden hebt. SEO? Een korte uitleg vind je hier!

Dus, waarom een blog op je website?

🚀 bouw aan je expertlevel

🚀 word beter gevonden in Google

🚀 bereik jouw doelgroep

🚀 krijg meer bezoekers op je website

🚀 zorg voor meer conversies

Wat is een goede blog?

Maar ugh, schrijven, daar heb ik echt geen zin in. Of tijd, nee dat helemaal niet. Laat staan dat ik iedere keer weer leuke onderwerpen kan bedenken. En hoe doe je dat dan GOED? Een goede blog is voor ons als een lekkere snack. Je kunt er geen genoeg van krijgen, of zoals onze pake altijd zegt (of zei, zijn woordenschat is helaas bijna volledig gewist): “weet je waar dit naar smaakt? Naar meer!”. Een goede blog voegt waarde toe voor je doelgroep én bevat de juiste ingrediënten voor Google. Het verschil tussen een frikandel en een oesterzwammenkroket. Welke kies jij?

Ook een blog op je website? Kies een blogabonnement

We kunnen je precies vertellen waar een goede blog aan moet voldoen, maar als schrijven geen hobby van je is, dan zul je snel verveeld zijn óf tegen een Writer’s block aanlopen. Schoenmaker blijf bij je leest ;). Als jij je nu eens focust op waar jij goed in bent, dan helpen wij je bij je blog. We bieden 3 soorten blog-abonnementen aan. Van maandelijks tot wekelijks. Wil je meer bereiken dan adviseren we je wekelijks te bloggen!

Welk blogabonnement kies jij?

Delen:

Column Zuurtje

Zuurtje #33- Jaarwisseling

De jaarwisseling is een wereldwijd geaccepteerd gebeuren. Vreemd gebeuren eigenlijk ook waarbij van de één op de andere dag de Wereld er voor velen er

Lees verder »