#Onzeblogs

beyondthestars

Metaverse SEO – futuristisch of nabije toekomst? (2022)

Metaverse SEO. Veel mensen weten nog maar amper aan wat de Metaverse is, of gaat worden, en marketeers zijn alweer bezig met de volgende stap. SEO is altijd aan veranderingen onderhevig, denk maar aan de vrije recente overgang van getypte zoektermen naar gesproken zoektermen. Met de Metaverse in aankomst zal de SEO-wereld op z’n kop staan. In dit artikel gaan we het hebben over (toekomstige) ontwikkelingen. Wat is de Metaverse? Voordat we ingaan op het stuk over zoekmachineoptimalisatie, zal ik je even meenemen in de definitie van de Metaverse. De Metaverse is een gedeelde virtuele ruimte, die wordt gevormd door een combinatie…

Have a brochure text written for great results?

Wat is een foldertekst en waarom laat je deze schrijven? Tegenwoordig denken we enkel in online marketing en verwaarlozen we de real life world misschien een beetje, want een flyer, folder of brochure kan heel wat body geven aan jouw bedrijf. Denk aan vaste klanten, die bij jou in de zaak komen. Je kunt een evenement, aankondiging of kortingscoupon goed verspreiden met een flyer. Ze naar de website verwijzen is prima, maar iets in de hand hebben en persoonlijk contact maken is vaak toch net iets overtuigender. We vertellen je graag meer over folderteksten, brochure- en flyerteksten. Een goede foldertekst laat niets te wensen over, want die tijd heb je niet. Consumenten, maar ook bedrijven, ontvangen dagelijks wel tientallen communicatiemiddelen, dus je moet opvallen om je doelen te bereiken. Maar hoe doe je dat op een slimme manier? Waar voldoen goede teksten op drukwerk aan? Ze zijn kort, maar krachtig!; In de eerste zin raak je de doelgroep al; De voordelen van jouw aanbod; Een call to action die de lezer aanzet tot actie; Geen wollig taalgebruik en eindeloze zinnen; Eenvoudig te scannen, dus…

I want more of this >

For the UX copywriter, it’s all about convenience

Jouw ux copywriter vind je hier Een UX copywriter is eigenlijk een gespecialiseerde copywriter, want deze schrijft enkel microcopy. Dit zijn korte, duidelijke teksten die jouw bezoeker de juiste route op jouw site, shop of app aangeven. Bezoekers worden graag bij de hand genomen, zodat ze weten waar ze de oplossing van hun probleem vinden. Één woord of een korte zin kan wonderen verrichten voor jouw bezoekers en dus ook voor je sales. Je kunt het zien als een wondermiddel voor je conversies, terwijl de meeste bezoekers het niet eens doorhebben! Soorten microcopy Microcopy, geschreven door een UX copywriter, is vindbaar in de buurt van knoppen, formulieren of ter ondersteuning van apps. Wat zijn voorbeelden van deze doeltreffende stukjes tekst? 404-pagina’s, want we geven die doodlopende weggetjes graag een creatieve draai!; Cookiemeldingen op je site; Call-to-action-knoppen; Errors; Formulieren en orderpagina’s; Instructies, zodat er niets te raden overblijft; Menu’s; Teksten om je bezoekers te stimuleren, zodat ze je volgen op social media; Pop-ups; Etc. Verleiden voor professionals Als conversie copywriters zijn wij uiteraard op de hoogte van de talloze manieren om jouw bezoekers te verleiden, maar…

I want more of this >

Wat is een copywriter?

Een copywriter, wat is dat? Waar een tekstschrijver allerhande teksten schrijft is een copywriter eigenlijk een specialisatie. Deze vakspecialist schrijft enkel commerciële teksten, die geschreven zijn om doelen te behalen. Deze doelen kunnen gericht zijn op verkopen, maar ook op informeren, inspireren, overtuigen of om mensen een actie te laten uitvoeren. Bedrijven zetten een copywriter in om conversies op te krikken of om de juiste doelgroep te prikkelen. Hoe word je copywriter? Als ik vertel dat ik veel word ingezet als copywriter denken velen direct aan regeltjes, grammatica en lange, formele teksten. Gelukkig staat een copywriter niet gelijk aan werkzaamheden waar je hersendood voor hoeft te zijn 😉 Je kunt dan ook copywriter worden zonder enige opleiding, maar dit wil niet zeggen dat ook iedereen er gevoel voor heeft. Er zijn diverse eigenschappen die je echt wel nodig hebt wil je een goede copywriter zijn: Creatief schrijven; Goed kunnen communiceren, zodat je ook jouw manier van schrijven kan uitleggen en verantwoorden; Een uitstekend gevoel voor taal hebben; Goed kunnen werken met deadlines, want opdrachtgevers willen altijd alles asap in handen hebben. Daarbij is het…

I want more of this >

Moet je belasting betalen in de Metaverse?

Voor AllesOverCrypto schreef ik eerder al diverse artikelen over de Metaverse. De beste omschrijving die ik je kan geven is dat de metaverse een virtueel gedeelde ruimte is, die wordt gevormd door de combinatie van internet, augmented reality en virtual reality. Maar hoe zit het met de juridische kant van deze 3D-ruimtes? What about laws and tax? Moet je ook belasting afdragen in de Metaverse? The metaverse is a network of virtual worlds where users can interact with each other Geld in de metaverse Voordat we ook maar over belastingen kunnen denken, is het handig om iets te weten over geld besteden in het netwerk der virtuele werelden. Als je een beetje geïnteresseerd bent in deze ontwikkelingen, dan zal de hype je niet zijn ontgaan. Misschien wel het belangrijkste kenmerk is dat alles decentraal is. Er is dus niet één aangewezen eigenaar, geen ownership. Iedereen die deelneemt is als het ware een stukje eigenaar van de metaverse. Om deel te nemen aan activiteiten in de Metaverse zul je wat moeten weten over blockchaintechnologie en cryptocurrencies. Blockchain zal ik op een later moment op ingaan,…

I want more of this >

SEO-technieken: white, grey en black hat SEO

Google, wie kan er nog zonder leven? Wil je weten hoe rucola groeit, hoeveel kinderen van Douwe Bob op komst zijn en hoe ons leven was vóór COVID-19? Zoekt en gij zult vinden. Maar ook voor ondernemers is vindbaarheid op Google een must. Zonder een goede Google ranking is het lastig je concurrenten de baas te zijn. En hoe krijg je dan die cursussen of warme broodjes over de toonbank? Met de juiste SEO-technieken houd je Google te vriend. Stap 1 in het vindbaar zijn op Google. Maar wat houden die SEO-technieken in? We vertellen je de hoofdlijnen in deze blog. White, grey en black hat SEO Als jij beter vindbaar wilt zijn op Google, dan is het goed om iets te weten van white, grey en black hat SEO. Zoekmachine-optimalisatie van je website is namelijk niet zo zwart-wit, er is een groot grijs gebied als we het hebben over Google’s ondoorgrondelijke wegen.  Maar hoe zorg je ervoor dat je op het juiste blaadje van Google komt te staan? Dat doe je door je website te optimaliseren volgens white hat SEO. White hat SEO-technieken…

I want more of this >

Lokale SEO – de complete handleiding

Lokale SEO wordt steeds belangrijker. Ondanks dat giganten als Amazon hun horizon blijven verbreden, zoekt de huidige generatie het liever dicht bij huis. We gaan duurzamer, klimaatneutraal en bewuster om met ons leven en dat van de mensen om ons heen. Is er een kleine ondernemer in de buurt, die ons net zo goed kan helpen als een multinational? Dan gaat de voorkeur uit naar lokale samenwerkingen. Speel hier als ondernemer op in met lokale SEO; een prima aanvulling op je huidige SEO-strategie. Wat is lokale SEO? Lokale SEO is een vorm van zoekmachineoptimalisatie. Potentiële klanten die in de directe omgeving van jouw bedrijf wonen, die kun je met deze SEO-strategie binnenhalen. Je werkt met teksten, Google Mijn Bedrijf en geografische content. Als ik vanuit mijn regio zoek op een tekstschrijver bij mij in de buurt, dan krijg ik compleet andere resultaten dan als jij 150 km verderop dezelfde zoekopdracht uitvoert. Is dit relevant voor jou? Je kent misschien wel die zoekpagina’s die je een paar jaar terug in de zoekresultaten zag verschijnen. Eén bedrijf die zich richtte op de regio met pagina’s als…

I want more of this >

LinkedIn SSI en meer! Alles wat je moet weten over LinkedIn marketing in 2022

LinkedIn marketing, waar te beginnen… LinkedIn, heb jij al een profiel? En is dat een lege huls om gewoon vindbaar te kunnen zijn of vertel jij jouw connecties in geuren en kleuren over jouw fantastische job? En heb je wel eens gehoord over LinkedIn SSI? Een LinkedIn marketing index waarop jij jouw waarde kunt inzien? Steeds meer mensen ontdekken het nut van LinkedIn, want met helemaal niet zoveel inspanning kun je jouw zakelijke bereik snel vergroten. In deze blog vertellen we je: —> alles wat je moet weten over LinkedIn marketing in 2022. In Nederland bestaan inmiddels 5 miljoen mensen met een LinkedIn-profiel. En in tegenstelling tot Facebook of Instagram heeft LinkedIn wat meer moeite met het activeren van haar gebruikers. Zeg eens eerlijk, zit jij dagelijks op LinkedIn en lever jij dan nog een bijdrage of bekijk jij vooral wat jouw connecties allemaal doen? Maar ook de activiteit nam een vlucht door Corona. Inmiddels is 20% van alle profielhouders ook echt dagelijks actief op LinkedIn. En dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van het pré Corona tijdperk! De groei van het LinkedIn-netwerk…

I want more of this >

Mobiele SEO: Alles wat je moet weten

SEO, dat ken je misschien. Maar mobiele SEO ook? Vraag jezelf dan eens af ‘Hoe vaak zit ik nog achter je laptop?’ Tenzij je net als ik een functie hebt waarbij je dagelijks achter een computerscherm zit, is de kans groot dat jij alles met je smartphone regelt. En dan kan het soms gebeuren dat een website niet lekker opent op je telefoon. De tekst is niet goed in beeld of de afbeeldingen zijn veel te groot.  Zo’n onleesbare site nodigt niet uit om verder te lezen, dus je zoekt verder naar een nieuwe bron. En zo verlies je als ondernemer een heel groot deel van je mogelijke omzet. In deze gids vertellen we je alles wat je moet weten over mobiele SEO. Waarom mobiele SEO De meeste zoekopdrachten werden tot 2015 uitgevoerd met een computer, maar vanaf dat jaar is de laptop gedaald in populariteit. Met een smartphone op zak heb je altijd een zoekmachine paraat en ben je slechts een paar klikken verwijderd van het antwoord op een prangende vraag.  4 miljard conversies per dag Het aantal zoekopdrachten vanaf een smartphone is…

I want more of this >

Zo zet jij SEO in voor jouw niche in 2022

Voordat we je tips geven over hoe jij SEO kunt inzetten voor jouw niche gaan we je eerst uitleggen waar we het precies over hebben. We zullen je vragen uitgebreid beantwoorden en geven ook praktische tips voor het uitvoeren van je zoekmachineoptimalisatie strategie voor jouw niche markt. Wat is een niche? Een niche is een hoekje in het eindeloze aanbod aan doelgroepen. Soms ontstaat een niche, doordat er een product of dienst speciaal wordt ontworpen op vraag van de doelgroep. Andere keren wordt er gekozen voor een niche, omdat iedereen simpelweg niet handig is. Dat kost je klauwen vol geld aan advertentiekosten en als ondernemer, zelfs met een team, heb je dan te weinig tijd om te specialiseren en excelleren. Heb jij als ondernemer een niche gekozen? Dan weet je 100% wat de behoeften van jouw doelgroep zijn en hoe jij hierop in kunt springen. Je biedt jouw niche markt de juiste oplossingen aan weet optimaal te communiceren, omdat je de klant kent. Het voordeel van het kiezen van een niche is dat je snel autoriteit kunt opbouwen en jouw SEO volledig kunt inzetten op jouw…

I want more of this >

This is how you optimize the navigation structure of your website (2022)

De navigatiestructuur van jouw website is zo ontzettend belangrijk. Als jouw bezoekers niet weten wat ze bij je kunnen vinden, lezen, uitzoeken of bestellen, dan ben je binnen een seconde deze potentiële klant weer kwijt. Een goed website menu zorgt voor klanten én voor een hogere ranking. Wat is websitenavigatie? De websitenavigatie springt bij een goede website direct in het oog in de vorm van een menu, maar er gaat zoveel meer schuil achter een goed webarchitectuur. Het gaat over de complete opbouw, en samenhang, van al jouw webpagina’s. Is de navigatiestructuur van jouw website in orde? Dan weten jouw klanten én de zoekmachinecrawlers jou zonder enige moeite te vinden, waardoor je site beter geïndexeerd wordt. Waarom is de navigatie van je website nu zo belangrijk?  Een goede sitestructuur zorgt ervoor dat de spiders van ome Google je site weten te vinden en álle pagina’s kunnen indexeren; Als je website een logische structuur heeft dan bouw je autoriteit, dankzij je content; Het voorkomt dat je met jezelf de competitie aangaat; Bezoekers kunnen hun weg eenvoudig vinden, waardoor ze sneller een lead zijn; Het zorgt…

I want more of this >

Hi, nice to meet you!

Based in the Netherlands but spreading our magic worldwide

contact@gabriellamedia.nl