Onze tekstschrijvers, met kennis van recruitment marketing, zitten al met de pen in de aanslag! Kan jij je de pre-corona tijd nog goed herinneren? Die tijd dat we met z’n allen richting kantoor trokken op maandagochtend. Met de fiets, met de auto in de file of als sardientje in blik opgepropt in de treincoupé. Fijn was het niet, maar we deden het. Voor ons werk. En niet alleen op maandag, maar alle werkdagen van de week. Sinds de pandemie is er zoveel meer veranderd dan alleen de manier waarop en waar we werken. Ben jij al klaar voor recruitment in 2025?
De invloed van corona op de arbeidssituatie
Soms missen we deze tijd, maar COVID zorgde voor een nieuwe tijd. Massaal werken we thuis en nu er weer licht aan de horizon gloort, trekken we af toe weer een overhemd aan in plaats van ons huispak en gaan we vol goede moed af en toe terug naar kantoor. Hoewel thuiswerken eerder noodgedwongen was, willen veel mensen niet meer anders. En dit is slechts één van de veranderingen op de arbeidsmarkt. Want hoe vind je personeel in deze tijd of hoe zorg je voor betrokkenheid en het people first gevoel onder je werknemers op afstand? Recruitment marketing en arbeidscommunicatie zullen nooit meer hetzelfde zijn.
Als bedrijf ontkom je niet meer aan digitalisering van je arbeidscommunicatie en recruitment marketing. En daarin sta je niet alleen, want de circa 1,8 miljoen bedrijven die Nederland rijk is moeten dat ook. Maar hoe zorg je ervoor dat je vindbaar bent voor de kip met de gouden eieren en hoe regel je dat jouw online profilering niet alleen maar opsmuk is, maar ook echt bij je bedrijf past?
Recruitment management van de toekomst
Gabriëlla Media B.V. is als Mediahuis thuis in de arbeidsmarktcommunicatie en recruitment marketing. Eén van de strategieën voor meer zichtbaarheid is het produceren van waardevolle content. Dat is content die jou onderscheidt van de andere bedrijven en goed wordt geïndexeerd door Google. Vergeet daarbij niet in te spelen op actualiteiten en trends. Voor komend jaar zien wij in de recruitment marketing de volgende trends.
Flexibel en hybride werken
De jaren van face to face netwerken op live events liggen voorlopig achter ons. Die events blijven bestaan en uiteindelijk zijn we allemaal sociale dieren, dus we willen ook gewoon direct contact houden. Maar corona heeft ook digitale deuren geopend. En mensen leren kennen of interviewen werkt ook prima digitaal. Het is niet alleen coronaproof, maar het scheelt ook een hoop reistijd en energie voor iedereen. Dus pak deze online mogelijkheden goed aan en go digital!
Automated recruitmentprocessen
Digitale technologieën zullen ook verder worden doorgevoerd in recruitmentprocessen. Denk aan AI en machine learning, die ook steeds belangrijker zijn in de wervingsprocessen. Wat dit voor doel heeft? Efficiëntere cv-screening, geautomatiseerde kandidaatbeoordelingen en zelfs intake interviews voeren. Dit leidt tot snellere en meer objectieve selectieprocessen, wat ook direct samenhangt met trends numero drie.
Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI)
Die sterke focus op diversiteit, gelijkheid en inclusie in het wervingsproces blijft essentieel. Dit houdt in het aantrekken van een diverse kandidatenpool en het waarborgen van een inclusieve en eerlijke selectieprocedure. Bedrijven zullen zich inspannen om hun toewijding aan DEI niet alleen te tonen in hun recruitmentprocessen, maar ook in hun bedrijfscultuur en waarden.
Direct jouw tekstschrijver voor recruitment marketing inschakelen?
Begin vandaag nog met inspelen op de trends van recruitment marketing om jouw vindbaarheid te vergroten. Hulp nodig bij jouw vindbaarheid? Of zoek je iemand die de waardevolle content voor jou kan schrijven?
Reacties (0)
Er zijn geen reacties voor dit artikel. Wees de eerste die een bericht achterlaat!