Paasmarketing in een eierdop

Paasmarketing in een eierdop

Mar 14, 2023Gabriëlla Modderman

Pasen is één van de vele feestdagen die ons kleine landje rijk is. En feestdagen zijn sfeervol en gevuld met goede maaltijden, maar als we naar onze klanten kijken is feestdagenmarketing nog lang niet optimaal benut. In dit artikel nemen we je mee in hoe je de paasdagen optimaal voorbereid en geven we je ook wat tips mee. Ben jij klaar voor een piek in je cashflow?

Wat is Pasen?

Pasen is van oudsher een Christelijke feestdag, waarbij de wederopstanding van Jezus Christus wordt gevierd. Deze feestdag is enorm belangrijk, omdat geloof en hoop centraal staan. Hoop op eeuwig leven door de verrijzenis van de Heer. Het wordt elk jaar op een andere dag gevierd, want het draait om de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente. Pasen wordt in ons land, voor de meerderheid van de mensen, gezien als een vrije dag, waarop je gezellig met je gezin eitjes aan de eettafel verft.

No matter what jouw relatie met deze feestdag is: het is voor ondernemers een kans om te pieken. Daarom hebben we wat ideeën op een rijtje gezet. Hopelijk inspireren deze tips jou als ondernemer om die winstmolen eens flink aan te slingeren!

Marketingstrategie voor de Paasdagen

  1. Acties & aanbiedingen - Ontwikkel een speciale paasactie of aanbieding, speciaal voor jouw community. Denk aan productkortingen of een speciale paas-lijn, met decoraties, chocolade-eieren, interieuritems, lenteboeketten, pastelpotloden, ga zo maar door;
  2. Salespage voor pasen - Maak een campagnelandingspagina op je website. Plaats hierop alle paasacties, themaproducten en inspirerende teksten, recepten of andere ideeën. Vergeet niet om call-to-actions te plaatsen, zodat je bezoekers een duwtje in de juiste richting geeft;
  3. Social media - Gebruik social media om je paascampagne te promoten. Maak gebruik van relevante hashtags, zoals #Pasen of #Paasacties en deel aantrekkelijke afbeeldingen en video's om je campagne te promoten (en volg ook onze handige tips natuurlijk!);
  4. E-mailmarketing for the win! - Met een fijne reeks vooropgestelde e-mails kun je jouw publiek inspireren, overtuigen, onderwijzen of entertainen. Vergeet niet je producten of paasacties te delen in je e-mails, maar maak ook ruimte voor leuke, speelse content. Goede headline erboven en BOEM, klaar ben je;
  5. Zoekmachineoptimalisatie - Je website optimaliseren is altijd essentieel, maar door te werken met evergreenpagina's, speciale productomschrijvingen én salespages zorg je ervoor dat je altijd meedraait in de top. Gebruik relevante zoekwoorden en optimaliseer je metadata, zoals titels en beschrijvingen, om meer organisch verkeer naar je website te trekken;
  6. Adverteren - Zet advertenties in om mensen te bereiken die op zoek zijn naar jouw aanbod;
  7. Affiliate-marketing - Je paascampagne laten ontploffen kan goed door samenwerkingen aan te gaan met partners. Dit is een fijne manier om verkeer naar je site te trekken.

Wil jij je voorbereiden op de paasdagen?



More articles