Skip to content

Contentmarketing trends 2020

Afgelopen jaar zette ik de trends voor copywriting en seo 2019 op papier, maar dit jaar zijn we gegroeid! We richtingen ons niet enkel meer op doeltreffende teksten en uitstekende seo, maar ook op het complete contentplaatje. Gabriëlla Media staat bekend om digitale marketing, social media marketing, copywriting en seo, maar ook advertising en design. Gelukkig hoef ik dit niet meer allemaal alleen te doen 🙂 Daarom speciaal voor jou de contentmarketing trends 2020.

Copywriting en SEO trends 2020

Contentmarketing is een breed gebied en daarom hebben we het enigszins proberen op te delen in diverse categorieën. We starten met copywriting en SEO trends 2020. Eén van de belangrijkste zaken, in onze ogen, is toch wel het uitbreiden met voice searches. Het is een schatting, maar het zal absoluut ontzettend hard stijgen, maar 40% van alle zoekopdrachten zal in 2020 al gebeuren met de stem. Je moet hier als online ondernemer zéker op inzetten.

Artificial intelligence – in het kort AI – is een ding om rekening mee te houden en, indien mogelijk, mee uit te breiden. AI kan bijvoorbeeld automatisch websites beoordelen en bepalen welke waardevol zijn, en welke niet. Google maakt hier natuurlijk al gretig gebruik van, dus verdiep je hierin!

Er zijn nog vele andere SEO trends waar je rekening mee dient te houden, dus deze lichten we toe in een apart artikel over de copywriting en SEO trends voor 2020.

Marketing trends 2020

Alles draait natuurlijk om het gemak voor de klant en met betalingen zal dat niet minder zijn. Steeds meer mensen laten hun portemonnee thuis, want je kunt toch betalen met smartwatches en smartphones. Wees hier modern in, want hoe meer opties je hebt voor de klant, des t eerder ze bij jou komen voor hun mobile payments.

De smart speakers veroveren langzaam de markt en waar nieuwe ontwikkelingen zijn, daar zijn de marketeers ook. Advertising on smart speakers is dan ook een heus ding aan het worden. In 2020 verwachten ze dat er wereldwijd 200 miljoen smart speakers in de woningen van gezinnen staan. Ben jij klaar voor de Alexa, Siri & Google Home?

In ons separate artikel over Marketing trends 2020 lees je meer over SERP, Video content en Chatbots.

Webdesign trends 2020

Natuurlijk stopt de contentmarketing trends 2020 lijst niet met seo, copywriting en marketing. We gaan dit lijstje nog lekker aanvullen met webdesign trends en opvallende zaken op het gebied van adverteren. Laten we direct van start gaan met een onderwerp waar ik echt fan van ben: Split Content. Het klinkt misschien als het aanmaken van twee kolommen en klaar is kees, maar niets is minder waar. Het gaat verder dan dat. Het is alsof je kijkt naar twee verschillende websites, die desondanks perfect op elkaar lijken aan te sluiten. Het voordeel hiervan? Je kunt meer content tonen, zonder dat de bezoeker het overzicht verliest. Tof!

Wil je meer weten over webdesign trends voor 2020? < *klik*

Advertising trends 2020

Dit artikel sluiten we af met de trends op het gebied van online adverteren. Niet alleen de pays per click staan centraal, maar ook location based advertising. Doordat we veelal devices gebruiken, zoals onze smartphone en tablet, om iets op te zoeken raadplegen we vaak lokale zoekresultaten. ‘Waar is de dichtstbijzijnde kledingwinkel?’ of ‘Vegan restaurant’, zijn voorbeeld van deze zoekopdrachten. Door contact te houden met je doelgroep – op lokaal niveau – kun je echt de contentmarketing trends 2020 optimaal meespelen.

Je leest alles over de trends in advertising in dit losstaande artikel. Come get it 2020!

Laat een reactie achter





Pas de grootte van de tekst aan
Contrast