Seo blijft een flexibel vakgebied. Wat vandaag werkt voor je website kan morgen wel weer funest zijn. Iedere dag, week, maand en jaar komen er nieuwe technieken bij. Inmiddels zijn er al ruim 200 factoren bekend! Daarom houden wij je graag op de hoogte, zodat jij je voordeel ermee kunt doen. Welke ranking factoren gaan in 2019 jou succes bezorgen?

  1. Longcopy. Een korte omschrijving voor het schrijven van lange teksten 😉 We raden altijd aan om minimaal 300 woorden te gebruiken voor een goed artikel, maar meer is 9 van de 10 keer beter. Om een nummer 1 positie in Google te behalen schrijf je het liefst artikelen van maar liefst tegen de 2000 woorden aan. Ga zitten, behoud je focus en schrijf;
  2. Zorg dat je website snel laadt. We bespraken dit in ons vorige artikel ook, maar dit is voor een goed indexeerbare site echt onontbeerlijk. Gabriëlla Media werkt momenteel aan een update van de bedrijfswebsite, dus wij scoren nu even niet optimaal. Dit weten we door ons gezond verstand te gebruiken, maar ook door deze handige Google tool in te zetten: PageSpeed Insights. Wat vertellen de cijfers over jouw vindbaarheid?;
  3. Word jouw website nog geladen onder HTTP:// in plaats van HTTPS://? Dan kun je beter vandaag nog een geldig ssl-certificaat gaan regelen. Iedere dag dat je jouw bezoekers deze veiligheid onthoud is een stapje terug in je ranking;
  4. Nog één van de belangrijkste ranking factoren van 2019 is – net als voorgaande jaren – de backlinks. Hoe meer verwijzingen van andere sites er komen naar jouw website, des te beter. Maak gebruik van vertrouwde, beveiligde websites die al een bepaalde autoriteitsstatus hebben behaald. Hierdoor scoor jij ook hoger;
  5. Je site moest in 2018 ook al responsive zijn, maar in 2019 kom je er echt niet meer mee weg als dit niet het geval is. Vaak kijkt Google eerst naar de mobiele site, voordat je desktop-versie wordt geladen. Dikke pech dus als je hier nog niet aan hebt gewerkt;
  6. Eerder schreef ik al over het E-A-T-principe, maar de zoekmachine houdt van originaliteit en kwaliteit. Je content moet uniek zijn, betrouwbaar en jij bent de expert. Hoe langer en hoe beter je schrijft, des te beter je wordt gevonden.
  7. Waar je potentiële klanten eerder enkel zoektermen invoerden met hun toetsenbord, kunnen ze deze tegenwoordig ook inspreken. Dit noemen we voice search en deze techniek groeit razendsnel. Je zult wellicht denken: wat heb ik hiermee te maken? Nou, dat zal ik je vertellen. Spreektaal verschilt van schrijftaal. Dus als jij weet hoe jouw bezoekers hun vraag zullen inspreken, dan kun jij daarop inspelen met je schrijftaal.

Laat een reactie achter