Een Fintech copywriter kan veel meer dan alleen mooi schrijven. Deze marketing- en communicatieprofessional weet wat er speelt in de snelstgroeiende sector van dit moment. Kennis is cruciaal, dus ik draag graag bij aan jouw zichtbaarheid en vindbaarheid in financiële technologie.
De wereldwijde fintech-markt zal naar verwachting stijgen tot $305 miljard in 2025. Dat is al binnen 2 jaar! Een stevige basis is geen luxe als je wilt dat jouw bedrijf groeit en bloeit in de komende jaren.
Waarom een fintech-copywriter?
Fintech is een frisse wind in de financiële dienstverlening, die ouderwetse bedrijven dwingt op te schalen naar een 2.0-versie van hun huidige product. De concurrentie neemt toe voor banken en verzekeraars en bedrijven worden steeds meer belast met de toenemende regelgevende druk.
Naast het tevreden houden van klanten, kost het bergen tijd en energie om toezichthouders tevreden te stellen. Ethische eisen, zoals KYC, overheersen, maar ook wet- en regelgeving zoals Wwft en AVG, eisen prominent hun plaats op het toneel.
Trends in Fintech 2024
ExplodingTopics vat de trends die de toekomst vormgeven mooi samen. Natuurlijk willen we enkele opvallende punten met je doornemen:
Embedded Finance
Embedded Finance is de integratie van financiële diensten in niet-financiële websites en apps. Deze trend is de afgelopen 5 jaar (januari 2023) met 633% toegenomen.
RegTech
RegTech staat voor Regulation Technology. Deze software gebruikt cloudtechnologie, machine learning en big data-analyse en wordt ingezet om risico’s en dreigingen te signaleren, identificeren en voorkomen. Je kunt direct stoppen als je niet voldoet aan wet- en regelgeving.
Banking cybersecurity
Banking cybersecurity is in opkomst. Het is essentieel om de vele ransomware- en phishingaanvallen rechtstreeks aan te pakken, aangezien een toename te zien is. Deze aanvallen kosten de industrie miljoenen dollars, dus tijd om je doelgroep te onderwijzen over dit belang!
De waarde van een goede copywriter in Fintech
Ik begrijp de inhoud van het werk; jij begrijpt je kernactiviteiten, maar de klant? Die tast nog te vaak in het duister, vooral als je begint te strooien met technische termen. Daarom zorg ik als copywriter voor relevante cijfers en een duidelijke uitleg zonder dat het een kinderverhaal wordt.
Ik weet dat technisch jargon verwarrend kan zijn en dat klanten soms argwanend kijken naar al deze technologische ontwikkelingen. Dit complexe landschap is zeker een verandering, vooral voor de oude rotten in het vak. Daarom neem ik externe artikelen, marketingteksten en interne communicatie voor mijn rekening.
Met mijn achtergrond in de rechten heb ik meer dan 15 jaar professionele ervaring in copywriting. In de afgelopen drie jaar werd ik bekroond met een Award voor SEO en Tekstbureau van het Jaar in Nederland. Daarnaast was ik tweemaal genomineerd voor de Conductor’s Women in SEO Award. Ik schrijf voor diverse financiële, juridische en technische organisaties, waaronder Fintech, en ik kan niet wachten om jouw organisatie ook tot mijn verfijnde portfolio te rekenen.
Ik zet mijn kennis en ervaring graag in om jou vooruit te helpen in zaken en zoekmachines. Plan nu een afspraak in voor een kennismaking.