Skip to content

Facebook post inspiratie

Als jij Facebook Business gebruikt en echt wilt shinen op het gebied van Facebook Marketing, dan is het noodzakelijk dat je dagelijks post. Laat iedere dag – minimaal één keer – van je horen en wees uit op interactie met je doelgroep. Om jou wat extra Facebook post inspiratie te geven hebben we wat ideeën op een rijtje gezet. Maak er optimaal gebruik van!

  • Misschien een inkoppertje, want je ziet het overal, maar qoutes werken. Bezoekers houden van snelle, mooi vormgegeven afbeeldingen en met de juiste quotes kun jij jouw fans inspireren;
  • Infographics! Een infographic is een visuele weergave, waarin je cijfers, resultaten of tips presenteert. Deze zijn enorm waardevol en worden ook vaak gedeeld;
  • GIFjes en Memes zijn tegenwoordig aan de orde van de dag. Breng je bezoekers aan het lachen of stimuleer om in actie te komen door zelf met Memes te reageren;
  • Dit moet je niet te vaak doen, maar af en toe een aanbieding delen is geen probleem. Je doelgroep kan de kortingscoupon delen met hun eigen volgers of juist geïnteresseerden taggen in jouw bericht. Handig!;
  • Interview een expert of vraag iemand om een mening. Hierdoor breid jij jouw netwerk uit en zijn je bezoekers snel geïntrigeerd;
  • Deel wetenschappelijk onderzoek, waardoor jouw doelgroep getriggerd raakt. Bewijs zorgt ervoor dat je jouw expert-status aantoont en dat is natuurlijk heel gunstig!;
  • Sommige brands maken gebruik van influencermarketing. Door de achterban van invloedrijke personen te beïnvloeden door jouw brand of product onder de aandacht te brengen, vergroot je de afzetmarkt;
  • Maak een makkelijk bericht, waarin je een vraag stelt aan je volgers. Houd het simpel, zodat je bezoekers snel – en zonder moeite – kunnen reageren;

Wil jij meer Facebook post inspiratie? Lees dan snel verder ↴

  • Teksten zijn belangrijk en interessant, maar visuele content is muy importante 🙂 Gebruik foto’s, video’s, diavoorstellingen enzovoort;
  • Gebruik een dilemma om interactie uit te lokken. Deze vorm van posten komt overeen met een poll, maar dan kun je meer visuals gebruiken. Een goed voorbeeld hiervan is het Dilemma op Dinsdag, erg leuk!;
  • Behind-the-scenes doen het goed, vooral bij ondernemers. Mensen willen geen zaken doen met grote bedrijven, waar zij een nummertje zijn, maar met andere personen. Gebruik foto’s en sprekende beelden om aan te tonen dat jij / jullie ook gewoon mens zijn;
  • Plaats eens een gedachte of een twijfeling op je pagina. Hoe voel jij je, waar wacht je op of waar ben je blij mee? Nodig je volgers uit om hun hersenspinsels te delen;
  • Geef eens iets weg. Freebies, vouchers, kortingsbonnen of een cadeau: mensen houden van gratis;
  • Actuele ontwikkelingen in je branche? Deel ze met je bezoekers! Op die manier laat jij jouw expertise zien, zodat je vertrouwen kweekt;
  • Een ouderwetse poll is natuurlijk ook een change-maker. Door middel van één klik weet jij wat jouw bezoeker ervan vindt en dat is wat je wilt weten!;

Nog niet genoeg gehad?

  • Ga eens live op Facebook of posts eens een video. Bij voorkeur iets wat afkomstig is van jouw bedrijf of project, zodat er meer grond is voor engagement met jouw doelgroep;
  • Nieuws! Niets gaat zo snel als nieuws. Als jij wilt dat jouw page als een lopend vuurtje gaat dan is dit iets om zeker niet te verwaarlozen!;
  • Gebruik een inhaakkalender / contentkalender, zodat je kunt posten over ‘De dag van…’. Of het nou pannenkoekendag, de dag van de chocolade of internationale vrouwendag is: jouw bedrijf is op de hoogte;
  • Een Q&A is iets waar je bezoekers echt naar uit kunnen kijken. Vraag ze om hun vragen in te sturen, zodat ze een kijkje in jouw leven kunnen krijgen;
  • Deel content van collega’s, concurrenten of andere inspirerende personen voor jouw doelgroep;
  • Ben je helemaal wild van een bepaalde tool of software? Beveel het je volgers aan en deel – indien mogelijk – een kortingscode of link waarmee ze hetzelfde kunnen gaan gebruiken;
  • Maak tutorials. Verkoop jij beauty essentials? Film een bepaalde beauty-routine, zodat jouw fans kunnen zien hoe jij dit doet. Hierin kun je prima jouw producten meenemen;
  • Nodig jouw bezoekers uit om iets in te zenden, zodat jij dit kunt delen. Gebruiken ze jouw product? Hebben ze een recensie op film gezet of zijn ze juist heel blij met jouw tips? Delen maar!;
  • Werk samen met andere ondernemers, zodat jullie elkaars doelgroep kunnen motiveren. Je kunt elkaar taggen of op een grappige manier een oplevering bekendmaken. Wees creatief!

Wil jij geen tips missen, waarmee jij jouw bezoekers omtovert in klanten? Schrijf je in voor de nieuwsbrief. Heb je interesse in een gratis informatiepakket, dan kun je dat hier bestellen.

Laat een reactie achter





Pas de grootte van de tekst aan
Contrast