White noise, bloementhema’s en de polo club. Modetrends volgen elkaar in rap tempo op. En ben je eindelijk bij met je content, kan je weer starten met de nieuwe collectie. Hoe blijf jij on top met je collecties, website en ahead of competition? Onze fashion copywriter zet koers en zorgt dat jij je kunt bezighouden met de voor jou meer inspirerende kant van de business.
Wat doet een fashion copywriter
Onderzoeken, lijnen uitzetten, piketpaaltjes slaan, monitoren én typen. Heel veel typen. En daarmee verslijt onze fashion copywriter 10 toetsenborden per jaar. Zij is vingervlug, leidt alle content in goede banen en kijkt vooruit. Alleen zo kan zij jouw organisatie ondersteunen in deze supersnelle branche.
Metallic laarzen aan en gaan
Verstand van mode, dat is niet onze corebusiness. Mode komt vooral voor in onze workmode. We weten veel, maar niet alles. En dat hoeft niet. Met de online wereld aan onze voeten en jouw kennis van fashion en de klant vormen we een samenwerking waarin onze kennis razendsnel op peil is. Zodat wij precies verwoorden wat jij wilt vertellen.
Of dat nu gaat over tweedekans mode of de cowboyboots in paars metallic, die iedereen moet dragen. Het maakt voor ons niet uit, onze teksten informeren, inspireren en overtuigen. Zodat jouw klant volgende week ook met die paarse laarzen de straat op gaat.
Bouwstenen van een fashion copywriter
In ons vind je een bruisend enthousiasme, waarmee we net een stapje verder gaan om jouw doelgroep te bereiken. Via je webteksten of een post op ‘the gram’, of misschien zelfs een whitepaper over de duurzame materialen die jouw brand onderscheid van de rest. Ieder stuk content is een bouwsteen om jouw mode-imperium neer te zetten. Van fundering tot de top van Burj Khalifa.
Fashionbranche trends 2024
Eco-friendly fashion
Duurzaamheid is nog steeds key in de mode-industrie. Consumenten zijn geïnteresseerd in waar en hoe hun kleding wordt gemaakt. Dit leidt tot een toename van eco-vriendelijke materialen, ethische productieprocessen en merken die zich richten op een lagere milieu-impact. Upcycling en recycling van materialen worden steeds populairder.
Digitale mode
De integratie van technologie in mode is on fire. Dit varieert van kledingstukken met ingebouwde technologie tot de opkomst van digitale mode in virtuele werelden, zoals augmented reality (AR) en virtual reality (VR) ervaringen. Digitale mode-apps en platforms kunnen ook populairder worden, waarbij gebruikers virtuele kleding kunnen passen of kopen.
Retro en vintage is back
Retro en vintage mode maakt een comeback, met een focus op specifieke decennia zoals de jaren ’70 en ’90. Deze trend omvat de heropleving van bepaalde stijlen, patronen en stoffen, vaak met een moderne twist. De populariteit van tweedehands en vintage kleding blijft ook groeien, deels gedreven door duurzaamheidsbewustzijn.
Meer verkeer is continu proces
Het vergroten van je zichtbaarheid en een gillende fanschare is een continu proces. Een proces waarin je laat zien dat je een sterk merk bent, dat klanten kwaliteit en een uitstekende service biedt. En een bedrijf dat weet wat er in de branche speelt. Door consistent content te produceren, die iets toevoegt aan jouw doelgroep zet je in op duurzame groei van je bedrijf.
Wij zetten alles op alles om teksten te schrijven die lekker lopen, mooi geschreven zijn en ook nog eens lekker scoren in de zoekmachine. Komt dat allemaal samen, dan zul je merken dat je meer volgers krijgt, meer verkeer naar je website en klanten die echt actie ondernemen op jouw call to action.