Kijk eens om je heen. Wat zie je jouw collega’s, familieleden en anderen om je heen doen? Exact, ze staan allemaal met hun smartphone te klooien. Eindeloos scrollen, liken en connecten, want dat is hoe we tegenwoordig door het leven gaan. Er zijn zeker veel kanttekeningen bij te plaatsen, maar voor jouw bedrijf is dit juist een nieuwe kans. Vergeet e-mailmarketing en start met text marketing, ofwel sms-marketing. Wat is er zo fijn aan deze vorm van marketing?

  • Je bericht wordt gelezen en vaak erg snel ook;
  • Een persoonlijke reactie uitlokken is erg gemakkelijk;
  • Iedereen kan het toepassen, of je nou een groot of klein bedrijf runt;
  • Ze hoeven geen smartphone te hebben van sms-marketing kan op ieder toestel;
  • Je gebruiker dient geen nieuwe app te installeren, dus easy peasy;
  • Er kan tijdens de gehele customer journey gebruik worden gemaakt van aanvullende sms-berichten
  • Veel bedrijven laten deze vorm van marketing links liggen, waardoor jij nu vrij baan hebt.

Potentiële klanten bekijken hun telefoon gemiddeld zo’n 80 keer per dag, maar het overgrote deel nog veel en veel meer. De ‘open rates’ schieten momenteel door het dak en liggen tussen de 80% en 90%.

Zo zet jij text marketing in voor jouw bedrijf

Volg dit stappenplan om een vliegende start te maken met deze vernieuwde vorm van marketing:

  1. Verdiep je in de software, die hiervoor speciaal ontwikkeld is. Denk bijvoorbeeld aan Textedly en Avochato, maar denk ook eens aan Mailchimp;
  2. Geef dingen weg aan je bezoekers en adverteer hier ook mee op social media. Je verzamelt nu wellicht e-mailadressen in ruil voor een gratis e-book, maar dit kunnen net zo goed telefoonnummers zijn;
  3. Verstuur geen spam. Bewaar een bepaalde afstand en ga absoluut niet 3 maal daags je fans lastig vallen met sms’jes;
  4. Denk aan de privacy! Zorg ervoor dat ze toestemming geven om hun telefoonnummer te gebruiken voor de gewenste doeleinden, want anders wordt de Autoriteit Persoonsgegevens boos 🙂

Laat een reactie achter