Dat is wat goede teksten kunnen. Bezoekers die wellicht per ongeluk op uw website zijn terechtgekomen ervan overtuigen dat ze goed zitten. Dat ze hier het goud vinden waar ze naar op zoek zijn. En daar kan ik u bij helpen. 

De strategie die hierachter verscholen zit noemen we online persuasion. Wilt u content marketing op een succesvolle manier inzetten, dan zijn deze psychologische trucjes onmisbaar. Kort gezegd betekent dit dat ik het brein beïnvloed, waardoor het online koopgedrag van mensen wordt gestimuleerd. 

Hoe werkt online persuasion? 

Door de reactie van bezoekers op teksten, prijzen, afbeeldingen en producten te analyseren krijgt u waardevolle informatie in handen. Deze kennis kan worden ingezet om uw bezoekers te overtuigen. Wilt u dit voor uw eigen platform laten analyseren? Dat kan, maar dat is een tijdrovend en kostbaar klusje. Daarom zijn er een aantal manieren waarop u toch uw bezoekers een duwtje in de juiste richting kunt geven:

  1. Het framen van producten en diensten;
  2. Price anchoring;
  3. Gaze Cueing.

Dit zijn slechts drie bekende van de tientallen manieren om uw bezoekers te stimuleren. Er zijn technieken voor afbeeldingen, teksten, prijsstrategieën, producten en ga zo maar door. Wilt u uw bezoekers overtuigen? Kies dan voor Gabriëlla Media!

Laat een reactie achter