Sinds kort schrijf ik reviews over de boeken die ik gelezen heb. Als ondernemer in de communicatiebranche en student literatuurwetenschappen ben je nou eenmaal een boekenworm 😉 Het is mijn streven om minimaal elke maand een recensie te plaatsen, zodat ik jullie een klein inkijkje kan bieden in mijn boekenwereld. Vorige week schreef ik dit artikel over ‘Happy Life 365’ van Kelly Weekers.

Waar gaat dit boek over?

Dit boek trok al een tijdje mijn aandacht en dus besloot ik het er eens op te wagen. De eerste zeven hoofdstukken vond ik, als copywriter en seo expert, vrij basic, maar voor een beginner is dit juist onmisbare informatie. In hoofdstuk acht een hoofdstuk waar ik langer mijn aandacht bij kon houden: Mobile marketing. Dit vind ik momenteel een erg aantrekkelijk marketinggebied en schreef hier recentelijk ook een artikel over. Ik wil hier binnenkort nog wat dieper op ingaan, maar in dit boek wordt ook meer verteld over de verschillende soorten van mobiele marketing. Vervolgens kom je terecht in een reeks interessante hoofdstukken: Retargeting, Youtube, Pinterest (totally happing in 2019!), Gamification en webcare. Er wordt afgesloten met een hoofdstuk over online marketingcampagnes, wat je ook zeker niet wilt missen als je voet aan wal wilt zetten in de online marketingwereld. Ben je al overtuigd? Bestel het boek dan hier.

Een voorproefje vanuit ‘Online Marketing Expert in één week’

Bij recente aanpassingen van het zoekalgoritme van Google zijn sites die teveel reclame bevatten in relatie tot unieke content bestraft. Zo kregen nota bene sites met veel Google Adsense blokken een lagere positie. Hetzelfde gold voor sites die teveel commerciële links plaatsen. Ook hier geldt weer dat Google sites met unieke, authentieke content beloont.

Je zult misschien denken ‘is dat nou echt zo waardevol, Gabriëlla?’. Ik snap dat je er zo over denkt, maar je zult de sites de kost geven die hun website enkel vol advertenties hebben geplakt. Lang verhaal kort gemaakt: NIET DOEN!

Over Jeroen Bertrams

Jeroen (1974) heeft Economie gestudeerd en startte zijn loopbaan als strategisch marketing adviseur bij VODW Marketing. Als internetondernemer bracht hij tussen 1999 en 2005 drie sites naar de top honderd in Nederland. Sinds 2005 is hij als zelfstandige werkzaam en adviseert hij bedrijven in het verbeteren van hun online marketing. Hij hielp vele bekende bedrijven, zoals Randstad, SNS Bank en Philips, naar de top en behoorde tot de eerste gebruikers van Google Adwords en Google Adsense.

Koop het boek van Jeroen Bertrams hier

Laat een reactie achter