Pakkende advertentieteksten door onweerstaanbare ads copy

Advertentieteksten zie je dagelijks voorbijkomen. Op Google, televisie, langs de snelweg en op je telefoon. De meeste teksten zijn standaard en sluiten niet goed aan bij de huidige tijdsgeest. Hoe onderscheid jij je nou van de massa en zorg je dat jouw advertenties wél aanslaan?

Gabriëlla Modderman - CEO


Volg ons - wherever you go

Voldoe aan de verwachtingen

Een bezoeker wil never nooit klikken op een advertentietekst. Je schiet er vaak niets mee op, want je zoekopdracht sluit vaak niet voldoende aan. Het is een zaak van de hoogste bieder wint. Maar wat als je nu je potentiële klanten echt iets te bieden hebt en hiermee wilt adverteren? Dan is het tijd voor wat hulp van ons.

Wij analyseren de wensen en behoeften van de klant. We onderzoeken het zoekgedrag en spelen daar handig op in met pakkende advertentieteksten; easy peasy lemon squeezy 🙂

Een onweerstaanbaar format

We starten met een enthousiasmerende titel, waarin we zoekwoorden + conversietechnieken meenemen. We spelen in op de emoties, want dat is wat verkopen is. Jouw doelgroep heeft een probleem en dat probleem? Dat spreek je eerst aan met emotionele triggers, waarna je vervolgens de oplossing biedt.

Uiteraard focussen we op de voordelen van jouw aanbod, zodat we geen karakters verspillen met eigenschappen van jouw product of dienst.

Onderscheidend vermogen

Goed, een standaardtekst is dus niet aan de orde. Maar wat neem je dan wél mee in je ads copy? Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de soort advertentietekst, het doel, de doelgroep en het platform waarop je adverteert. Het is echter altijd belangrijk om jouw onderscheid vermogen te noemen, zodat je USP's in de pakkende advertentietekst naar voren komen.

Aanzetten tot actie

Je adverteert met een reden, zoals het doen stijgen van je verkopen, aanvragen, aanmeldingen of kijkers. Een enkel tekst is dat niet voldoende, dus vergeet een stimulerende call-to-action niet. 'Boek direct', 'neem nu contact op' of 'laat je inspireren' zijn voorbeelden van goede CTA's.

Tenslotte is het ook verstandig om je content te testen. Run wat a/b-testen en gebruik diverse formats, zodat je exact weet wat jouw doelgroep wil.

Beter zichtbaar in de zoekmachines (hoger in Google)

Een stimulerende CTA is essentieel

Korte lijntjes met jouw vaste ads copywriter

Gedegen zoekwoordenonderzoek, zodat het zoekgedrag van jouw doelgroep duidelijk is

Stijgende lijn in het aantal verkopen


Volg ons - wherever you go

Volg Gabriëlla
Onze thema's

Linkbuilding | Zoekmachineoptimalisatie | Persberichten | Copywriting | Zoekmachineadverteren | E-mailmarketing | Social Media Marketing | Bloggen | WordPress Website of Webshop

Belangrijke informatie

Tekstbureau & SEO Heerenveen

Vliet 14

8446MA Heerenveen

+31 (0) 85 00 62 866

KvK: 78389976 | Btw: NL001167050B74

Algemene voorwaardenPrivacyverklaringCookiesDisclaimer