Onze tekstschrijvers, met kennis van recruitment marketing, zitten al met de pen in de aanslag! Kan jij je de pre-corona tijd nog goed herinneren? Die tijd dat we met z’n allen richting kantoor trokken op maandagochtend. Met de fiets, met de auto in de file of als sardientje in blik opgepropt in de treincoupé. Fijn was het niet, maar we deden het. Voor ons werk. En niet alleen op maandag, maar alle werkdagen van de week.
De invloed van corona op de arbeidssituatie
Soms missen we deze tijd, maar COVID zorgde voor een nieuwe tijd. Massaal werken we thuis en nu er weer licht aan de horizon gloort, trekken we af toe weer een overhemd aan in plaats van ons huispak en gaan we vol goede moed af en toe terug naar kantoor. Hoewel thuiswerken eerder noodgedwongen was, willen veel mensen niet meer anders. En dit is slechts één van de veranderingen op de arbeidsmarkt. Want hoe vind je personeel in deze tijd of hoe zorg je voor betrokkenheid en het people first gevoel onder je werknemers op afstand? Recruitment marketing en arbeidscommunicatie zullen nooit meer hetzelfde zijn.
Als bedrijf ontkom je niet meer aan digitalisering van je arbeidscommunicatie en recruitment marketing. En daarin sta je niet alleen, want de circa 1,8 miljoen bedrijven die Nederland rijk is moeten dat ook. Maar hoe zorg je ervoor dat je vindbaar bent voor de kip met de gouden eieren en hoe regel je dat jouw online profilering niet alleen maar opsmuk is, maar ook echt bij je bedrijf past?
Recruitment management van de toekomst
Gabriëlla Media B.V. is als SEO- & Tekstbureau thuis in de arbeidscommunicatie en recruitment marketing. Eén van de strategieën voor meer zichtbaarheid is het produceren van waardevolle content. Dat is content die jou onderscheidt van de andere bedrijven en goed wordt geïndexeerd door Google. Vergeet daarbij niet in te spelen op actualiteiten en trends. Voor komend jaar zien wij in de recruitment marketing de volgende trends.
Go digital!
De jaren van face to face netwerken op live events liggen voorlopig achter ons. Die events blijven bestaan en uiteindelijk zijn we allemaal sociale dieren, dus we willen ook gewoon direct contact houden. Maar corona heeft ook digitale deuren geopend. En mensen leren kennen of interviewen werkt ook prima digitaal. Het is niet alleen coronaproof, maar het scheelt ook een hoop reistijd en energie voor iedereen. Dus pak deze online mogelijkheden goed aan en go digital!
FOMO
In lijn met go digital is de videocommunicatie een steeds belangrijker onderdeel van arbeidscommunicatie. Hiermee vervul je deels in op het Fear Of Missing Out gevoel van je werknemers dat met thuiswerken enorm toeneemt. Je werknemers, maar ook concurrenten, concullega’s en potentiële kandidaten blijven zo goed op de hoogte van het bedrijf en de ontwikkelingen die jullie doormaken. Een grote schare volgers werkt positief voor de reikwijdte van je communicatie en zet jouw bedrijf goed in de picture!
Skills boven opleiding
Personeel aannemen op basis van louter een afgeronde opleiding lijkt op z’n retour. Opleiding zegt misschien wat over denkniveau, maar is lang niet meer bepalend voor iemands vaardigheden of ontwikkelperspectief. Hoeveel medewerkers in jouw bedrijf doen vandaag de dag precies datgene waarvoor ze zijn opgeleid? Als dat de vijftig procent is, dan is dat al vrij fors. Er komen ook steeds meer bedrijven die zich specialiseren in het matchen van vraag en aanbod op de arbeidsmarkt op basis van skills. Iets om in de gaten te houden dus!
Direct jouw tekstschrijver voor recruitment marketing inschakelen?
Begin vandaag nog met inspelen op de trends van recruitment marketing om jouw vindbaarheid te vergroten. Hulp nodig bij jouw vindbaarheid? Of zoek je iemand die de waardevolle content voor jou kan schrijven? Stuur ons een berichtje. Of plan direct een kennismakingsgesprek in!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.