Onze skincare copywriter is gespecialiseerd in het schrijven van teksten voor de beauty-scene. De perfecte formule is niet alleen essentieel voor jou in je producten, maar ook voor ons. De beste teksten bevatten enkele magische ingrediënten, zoals foutloze taal. Maar ook overtuigende elementen en soms feitelijke informatie. Wij schrijven al jarenlang teksten voor klanten in de sector, variërend van productteksten tot blogs en van whitepapers tot teksten voor op de verpakking. Interesse in Skincare Copywriting? Lees dan direct verder!
Up-to-date blijven
De wereld van skincare en beauty is constant in ontwikkeling. Hyaluronzuur, oogserums, antioxidanten of volledig vegan. Nieuwe wetenschappelijke inzichten volgen zich in ramptempo op. En dat brengt weer nieuwe concurrenten met zich mee! Want als er één vak is waar de concurrentie moordend is, dan is het wel de beautybranche. Met jouw kennis en onze onderzoek- en schrijfskills blijft jouw website altijd up-to-date.
Vaste skincare copywriter
Heb jij al een mooie website staan, maar valt het aantal bezoekers tegen? Dan is het tijd voor een flinke SEO-upgrade. Waarom komen jouw concurrenten wel in de top 10 van Google? Wat doen zij goed? Waar kun jij op verbeteren? En wat is nu eigenlijk je doelgroep? Stuk voor stuk vragen die om een antwoord vragen, zodat jouw website hoger gaat ranken in Google. Onze skincare copywriter vertelt jou waar jij precies moet starten met het geven van meer body aan jouw website.
Van producten tot blogs
Voor jouw route naar de top heeft technische SEO (search engine optimization) misschien nog wel wat aandacht nodig. Daarna kan je volle bak aan de slag met het produceren van content. Producten, diensten, over ons, contactpagina’s, whitepapers, persberichten, LinkedIn, Instagram, nieuwsbrieven, e-mails of een serie blogs. Onze tekstschrijvers doen wat nodig is om jouw zichtbaarheid te vergroten. Daarbij zijn ze gespecialiseerd in Conversion Copywriting. Ideaal om jouw skincare webshop om te zetten in een Money Machine.
Blogabonnementen
We werken het liefst met abonnementen. Daarin onderscheiden we blogabonnementen en copy-as-a-service. De blogabonnementen helpen je om meer volume op je website te krijgen. Copy-as-a-service gaat verder dan dat. Dit is gericht op het neerzetten en uitvoeren van een complete SEO- en contentstrategie. Een abonnement heeft als voordeel dat jij altijd weet waar je aan toe bent en hierdoor heb jij nooit meer last van een writersblock, contentstress of onverwacht hoge facturen. Jij kan jouw tijd besteden aan je skincare-business. Heb je eenmalig een tekst nodig? We bieden ook losse diensten aan!
Is een skincare copywriter een specialist in skincare?
Het korte antwoord: Nee. Wij zijn geen skincare specialisten. Dat ben jij. Wij zijn gespecialiseerd in copy en SEO. Maar je mag wel van ons verwachten dat wij al jouw kennis opzuigen als een spons en dit zo laten leeglopen in spotless copy. Daarvoor laten we ons graag onderdompelen in jouw bedrijf, je visie en je toekomstperspectief. Bovendien zijn wij niet vies van een deep dive in skincare-onderzoek.
Skincare trends 2024
Uiteraard blijven we wel op de hoogte van de trends in de sector. Dit jaar zijn onze pijlen gericht op de volgende skincare trends:
Skin-deep health
Onze huid is een weerspiegeling van de algehele gezondheid. Make-uppen is geweldig, maar een huid die straalt van gezondheid is vele malen mooier. Om dit voor elkaar te boksen is het onmisbaar om goede voeding tot je te nemen. Denk aan vitamines, antioxidanten en essentiële vetzuren. Dit is slechts het begin. Houd onze blog in de gaten voor regelmatige updates voor jouw branche.
Duurzame skincare
Eco-vriendelijke verpakkingen, het vermijden van schadelijke chemicaliën en een focus op duurzame ingrediënten. Ook productmethoden worden steeds ecovriendelijker. Gaat ons dit helpen om de wereld een stukje beter te maken? Who knows!
Gepersonaliseerde huidverzorging
De opkomst van AI en geavanceerde huidanalysetechnologieën, maken gepersonaliseerde huidverzorgingsproducten en -routines steeds toegankelijker. Consumenten kunnen producten verwachten die specifiek zijn afgestemd op hun unieke huidtype, huidconditie en persoonlijke voorkeuren. Dit zal leiden tot meer bevredigende resultaten.
Vitamineshots 2.0
Niet meer alleen aan het infuus als je ziek bent of een kater hebt, maar ook aan het vitamine-infuus voor een unieke cocktail aan essentiële stoffen. Waar het eerst alleen voor beroemdheden en andere rijke mensen was, is het nu steeds meer mainstream aan het worden. Een infuus heeft diverse voordelen, waaronder directe absorptie, huidverjonging en hydratatie. Is dit iets voor jouw wellnessbedrijf?
Technologie & Innovatie
Technologische vooruitgang, zoals augmented reality (AR) voor huidanalyse en virtuele try-on en de ontwikkeling van nieuwe, geavanceerde ingrediënten en formules, zullen de huidverzorgingsmarkt innoveren. Dit omvat ook de opkomst van ‘smart’ huidverzorgingsapparaten en -tools die thuisgebruik van professionele technieken mogelijk maken.
We weten niet 100% zeker wat de toekomst brengt. Wat dacht je van 3D-geprinte skincare? Bio-technologie in de beautysector? Of how about neurocosmetica of space-age skincare? Wat er ook volgt – wij staan voor je klaar.
Zet Gabriëlla Media in!
Wil jij sterke teksten voor jouw skincarebrand laten schrijven. En jouw klanten naast de beste crèmes ook verleiden met crème de la crème teksten?