Copywriter food – van watertanden naar smaaksensatie

Copywriter food

Oef, als er een branche is geweest die het zwaar heeft gehad de afgelopen jaren, dan is het wel de culinaire sector. Onze copywriter food weet waar jij mee te dealen hebt (gehad). Eerst corona, waar de horeca onder te lijden had en vervolgens torenhoge inflatie en oplopende belastingschulden. De prognose voor 2024 ziet er niet al te gunstig uit. Na een periode van explosieve groei na corona, hebben we nu te maken met prijsstijgingen. Volgens Business Insider kunnen we in 2024 een afnemende volumegroei van 0,5% verwachten. Het is dus zaak dat je als bedrijf jezelf goed profileert en te vinden bent op google. 

Trends food branche 2024

Maar hoe vergroot je jouw online vindbaarheid? Een belangrijk onderdeel daarvan is waardevolle content creëren, waarmee je jouw vriend Google laat zien dat je expert bent in een bepaald vakgebied. Dat je relevante kennis deelt en in gaat op actualiteiten en trends. Gabriëlla Media is gespecialiseerd in vindbaarheid en het schrijven van keigoede teksten. We helpen je graag, maar je kunt zelf ook een goed begin maken door alvast over de volgende thema’s te schrijven.

Zero waste

Is het je wel eens opgevallen hoeveel verpakkingsmateriaal je gedurende de dag gebruikt? Werkelijk alles is verpakt in plastic of papier. En hoewel de mogelijkheden voor recycling steeds beter worden is dit een probleem dat we het beste kunnen aanpakken bij de bron. Laten we met z’n allen de plastic soep minder vullen en minder verpakkingsmaterialen gebruiken.

Koop lokaal

Tante Cor(ona) zorgde voor een enorme boost van iedere lokale groenteboer, bakker en supermarkt. Koop lokaal. Daarmee steun je niet alleen de lokale ondernemer, maar ook het milieu. Want die tomaten uit het Westland veroorzaken een stuk minder uitstoot dan de tomaten die uit Mexico worden ingevlogen. Ben jij groenteboer, bakker of slager en zijn jouw producten allemaal lokaal geproduceerd? Dan kan dit een mooi handelsmerk zijn!

Go vegan!

Steeds meer mensen gaan plantaardig eten. De aardappels-groente-vlees mentaliteit is in Nederland inmiddels ver te zoeken. En dat is misschien maar goed ook. En masse vleeseten resulteert in een enorme belasting van het milieu en de uitstoot van broeikasgassen. Bovendien schijnt een meer plantaardig dieet verschillende gezondheidsvoordelen op te leveren. Dus go vegan! Heb je een veganistisch restaurant? Of heb jij veel vegan gerechten in je afhaalmenu? Probeer deze dan naar de top te schrijven!

Voedsel als medicijn

Vroeger werd voedsel altijd gebruikt als medicijn, maar tegenwoordig staan we er nogal anders in. En dat is zonde, want we hebben die wijsheid zo hard nodig. Chronische ziekten behandelen we nu vooral curatief, terwijl de oplossing ligt in de preventieve benadering. Naar verwachting pakken we de goede gewoontes weer op en komen er meer gerichte voedingsmiddelen op de markt. Welke gezondheidsproblemen kan onze copywriter food voor jou beschrijven?

Gepersonaliseerde voeding

Bryan Johnson gaat hier nogal ver in. Deze welvarende ondernemer is momenteel bezig om zijn biologische leeftijd terug te dringen, zodat hij voor altijd kan leven. Of het lukt zullen we zien, maar gepersonaliseerde voeding wordt steeds vaker ingezet om onze gezondheid te behouden. Consumenten krijgen op maakt gemaakte voedingsadviezen en vinden dankzij genetische tests uit wat wel en niet bij ze past.

Schakel direct jouw copywriter food in!

Meer weten over jouw vindbaarheid of zoek je een tekstschrijver voor het creëren van waardevolle content?

Geef een reactie