Jouw ux copywriter vind je hier
Een UX copywriter is eigenlijk een gespecialiseerde copywriter, want deze schrijft enkel microcopy. Dit zijn korte, duidelijke teksten die jouw bezoeker de juiste route op jouw site, shop of app aangeven.
Bezoekers worden graag bij de hand genomen, zodat ze weten waar ze de oplossing van hun probleem vinden. Één woord of een korte zin kan wonderen verrichten voor jouw bezoekers en dus ook voor je sales. Je kunt het zien als een wondermiddel voor je conversies, terwijl de meeste bezoekers het niet eens doorhebben!
Soorten microcopy
Microcopy, geschreven door een UX copywriter, is vindbaar in de buurt van knoppen, formulieren of ter ondersteuning van apps. Wat zijn voorbeelden van deze doeltreffende stukjes tekst?
- 404-pagina’s, want we geven die doodlopende weggetjes graag een creatieve draai!;
- Cookiemeldingen op je site;
- Call-to-action-knoppen;
- Errors;
- Formulieren en orderpagina’s;
- Instructies, zodat er niets te raden overblijft;
- Menu’s;
- Teksten om je bezoekers te stimuleren, zodat ze je volgen op social media;
- Pop-ups;
- Etc.
Verleiden voor professionals
Als conversie copywriters zijn wij uiteraard op de hoogte van de talloze manieren om jouw bezoekers te verleiden, maar microcopy verdient net dat beetje extra aandacht. Hoe informeer, verleid of instrueer je jouw potentiële klanten in slechts enkele woorden?
- Gebruik geen jargon, want niet iedereen is even goed op de hoogte van moeilijke termen;
- Slechts 20% van je bezoekers leest jouw teksten, dus besteed extra aandacht aan koppen, opsommingen en buttons;
- Gebruik actief taalgebruik;
- Wees zo vriendelijk & behulpzaam als mogelijk;
- Kijk de kunst af of schakel Gabriëlla Media B.V. in, want wij staan voor je klaar!
Voorbeelden van de ux copywriter
Je wilt natuurlijk ook voorbeelden hebben, dus daarom hebben we hieronder een aantal cases gepresenteerd. Je kunt online ook even lekker een uurtje gaan zoeken op examples ux copywriting. Heb je vragen of wil je onze professionals inschakelen?