Als conversie copywriter maak ik gebruik van (online) beïnvloedingstechnieken, ook wel online persuasion. Dit betekent dat mijn teksten zijn gemaakt om het consumentenbrein te sturen. Door verschillende technieken toe te passen, waaronder neuromarketing, kun je het gedrag van online bezoekers in een bepaalde richting duwen. Je kunt op deze manier je conversies omhoog duwen, waardoor je omzet uiteraard zal stijgen.

Je zult misschien denken dat het helemaal van de juiste teksten afhangt, maar dat is slechts voor een deel waar. Er komt nog zoveel meer bij kijken, zoals het gebruiksvriendelijk maken van je website. Zorgen dat je website een geldfabriek wordt, juist door de online persuasion technieken. Het succes van jouw website of webwinkel ligt verborgen in:

  • consumentenpsychologie
  • klikgedrag van je bezoekers
  • neuropsychologie
  • knelpunten van je website
  • consumentengedrag

Het gedrag van jouw bezoekers analyseren

Ons koopgedrag wordt gestimuleerd door ons reptielenbrein. Weet je als verkoper dit te triggeren, dan is omzet draaien kat in ’t bakkie. Om dit te kunnen bewerkstelligen moet je natuurlijk wel weten wat jouw doelgroep motiveert. Hoe zien ze jouw website? Waar reageren ze op en welke beslissing nemen ze vervolgens. Beïnvloed jouw bezoekers door het toepassen van verschillende online persuasion technieken en zie jouw conversiedoelstellingen verdubbelen of zelfs nog meer groeien.

Wil jij een uitgebreider antwoord op de vraag ‘Wat is online persuasion?’ of ben je benieuwd naar de technieken? Neem direct contact met ons op!

Laat een reactie achter