Skip to content

Zo maak jij jouw Pinterest cv

Dit voorjaar schreef ik al een artikel over hoe jij jouw cv kunt upgraden naar de verwachtingen van nu, maar in aanvulling daarop wil ik het met je hebben over een Pinterest cv. Een Pinterest watte?

Ik zal het je uitleggen. Als je op zoek bent naar een nieuwe baan gingen we voorheen naar uitzendbureau’s en gebruikten we ons netwerk. Niets mis mee. Tegenwoordig is je netwerk enkel beter bereikbaar geworden door het ontstaan van LinkedIn. Maar wat als je nou heel creatief bent en ook op andere manieren jezelf onder de aandacht wilt brengen? Dan is social media een uitstekende manier!

In stappen een creatief Pinterest cv

  1. De eerste stap is het actueel maken van jouw cv. Zorg dat je een goed beeld hebt van jouw werkervaring, opleidingen, cursussen, eventuele prijzen die je hebt geworden en je vaardigheden;
  2. Daarna is het tijd om je aan te melden bij Pinterest. Dit is zomaar gebeurd als je de stappen uit deze eerdere blog – over het aanmaken van een Pinterest account – volgt;
  3. Schrijf een interessante bio / intro en gebruik een sprekende foto / headshot;
  4. Dan is het eindelijk tijd om te gaan werken aan de opbouw van jouw curriculum vita op Pinterest. Hieronder hebben we nog wat tips voor je op een rijtje gezet.

Wat wil je zeker vermelden op jouw online cv?

  • Verzamel een paar beelden, die jou aanspreken (en die je onder de aandacht wilt brengen bij jouw potentiële werkgever)
  • Zet jouw vaardigheden op een rijtje #skillspaythebills
  • Gebruik een qr-code om een directe link naar je contactgegevens – of je eigen website – tot stand te brengen
  • Vergeet ook absoluut niet een duidelijke, representatieve foto van jezelf
  • Benoem ook in je pins wat je zoekt: wat is jouw droombaan? Neem in je Pinterest cv ook zaken op als aantal gewenste uren, locatie, functieomschrijving etc
  • Verwijs naar de door jou gevolgde opleidingen, cursussen en workshops (kan naar de directe bron, bijvoorbeeld NTI of Open Universiteit)
  • Laat zien op welke social media kanalen je nog meer werkzaam bent (LinkedIn!)
  • Deel aanbevelingen van (ex)-collega’s, studiegenoten of opdrachtgevers

Als ondernemer kun je deze strategie ook toepassen om jouw ideale klant te vinden. Presenteer bijvoorbeeld jouw buyer persona’s, zodat identificatie enkel makkelijker gaat!

Wil jij geen tips missen, waarmee jij jouw bezoekers omtovert in klanten? Schrijf je in voor de nieuwsbrief. Heb je interesse in een gratis informatiepakket, dan kun je dat hier bestellen.

Laat een reactie achter





Pas de grootte van de tekst aan
Contrast