De pagina op je website die draait om de drijvende kracht achter je bedrijf of initiatief. Over ons pagina ‘s worden veelal goed bezocht; beter dan de overige pagina’s. Daarom is het juist zo zonde om hier de kans te laten liggen om je prospects te overtuigen.
Een goede over ons-pagina, ook wel de ‘about us’, bevat een gebalanceerde mix van achtergrondinformatie, overtuigende aanbevelingen en relevante wetenswaardigheden.
#1 Spreek je doelgroep aan
Direct het verhaal beginnen met wie jij bent en wat je doet? Erg voor de hand liggend, maar niet erg overtuigend. Mensen zijn van zichzelf namelijk egocentrische figuren, waardoor we vooral hulp willen bij onze eigen problemen. Spreek je bezoeker dan ook direct aan met het vraagstuk waar hij mee zit en hoe JIJ daarbij kunt helpen.
#2 Benoem je USP – Unique Selling Points
Het is goed om je klant te laten weten waarin jij jezelf onderscheidt. Door welke feiten ben jij uniek en kun jij jouw (potentiële) klant helpen bij zijn of haar probleem? Bijzondere producten, bepaalde acties of wellicht een zekere overtuiging waar jouw doelgroep warm voor loopt; dit doet het allemaal uitstekend!
#3 Deel je aanbevelingen
Heb je met jouw onderneming, product of dienst een Award gewonnen? Zijn je klanten lovend over je producten en / of diensten en delen ze dit uitgebreid op je Google Reviews? Deze pagina is dé plaats om dit te delen. Foto’s, recensies en cijfers zorgen ervoor dat jij ook deze pagina opvallend maakt.
#4 Vertel jouw verhaal
Identificeer je met de doelgroep door je menselijkheid te tonen. Waar ben je begonnen? Misschien wel in de garage van je ouders of juist toen je de pensioengerechtigde leeftijd bereikte. Deel wat pictogrammen, infographics, staafdiagrammen en foto’s van waar het allemaal begon. Dit zorgt ervoor dat de tekst levendig is en dat je lezers langer blijven hangen. Gebruik geen stock-foto’s, maar maak je eigen beeldmateriaal. Dan blijf je authentiek.
#5 Contact opnemen
Wat je ook doet: vermijd vaktermen! Schrijf in je eigen stijl en vertel jouw, unieke, verhaal op een interessante manier. Sluit af met een stukje over de contactgegevens van je bedrijf. Adres, telefoon, e-mail, maar ook sociale mediakanalen zijn handig om hier te vermelden. Een beetje call-to-action kan natuurlijk geen kwaad 😉
Voor de goede orde: ik gebruik de termen over ons-pagina, over ons pagina en about us door elkaar. Dit is niet vanwege mijn gebrek aan kennis van de Nederlandse taal… Ik doe dit om jou te laten zien hoe goed je vindbaar kunt zijn door soms te kiezen voor een bepaalde, iets minder perfecte, manier van schrijven.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.