Goed. Fijn dat je er weer bent! Ik wil even met je terugblikken op een eerder artikel dat ik heb geschreven over short tail keywords en long tail keywords. In het artikel kun je meer lezen over de verschillen, maar een longtail keyword begint al bij een groep van zo’n 3 a 4 zoekwoorden. Waar we eerder zochten op enkel ‘voetbal’ zoeken we tegenwoordig op ‘blauwe voetbal kopen in Heerenveen’. Misschien ietwat overdreven, maar dan heb je een idee bij wat ik bedoel. Als je nieuwe content wilt creëeren dan heb je inspiratie nodig. Soms loop je gewoon vast en weet je van gekkigheid niet meer welke zoekwoorden en / of zinnen je zou moeten gebruiken. Dan heb ik de oplossing voor je gevonden: de gratis tool ‘Answer the Public‘.

Hoe werkt deze handige zoekwoordentool?

De zoekopdrachten die gebruikers van Google en Bing invoeren worden gecombineerd en visueel weergeven in deze tool. Gebruik deze inzichten en verwerk zowel de woorden als zoekvragen in je teksten en tussenkoppen. ‘Answer the public’ werkt als volgt:

  1. Stel de tekst in op NL onder language;
  2. Typ het zoekwoord in waar je meer informatie over wilt ontvangen;
  3. Druk op ‘Get Questions’;
  4. DONE.

Wat zijn de voordelen van zo’n seo-tool?

Je doel is waarschijnlijk meer omzet maken en dan het liefst digitaal en het allerliefst ook nog vanzelf. Hiervoor heb je content nodig van hoogwaardige kwaliteit. Door deze tool leer jij je doelgroep kennen, want je weet aan de hand van het zoekwoord waarop ze zoeken. Deze informatie kun jij natuurlijk heel slim inzetten om je website te verbeteren.

Het is altijd verstandig om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren, voordat je aan jouw artikelen, foto’s en video’s gaat werken. De gegevens die uit deze tool rollen kun je prachtig toevoegen aan je onderzoeksplan. Je kunt je short tail zoekwoorden optimaliseren en er, indien nodig, longtail zoekwoorden van maken.

Tenslotte geeft het je uiteraard ook inspiratie voor nieuwe blogs en andere content. Je kunt de resultaten met je klanten delen

Laat een reactie achter